neděle 27. února 2022

Lolita 52 Challenge: 6th Week

Nemusíte tomu věřit, ale měla jsem tak šílený víkend, že jsem na tuhle výzvu ani nepomyslela. Poštěstilo se mi vidět všechny příbuzné a vydělat peníze, jejichž část padla v pátek v čajovně. Byla to sranda, viděla jsem se s mou kamarádkou v lolitě. Fakt doufám, že se budeme vídat častěji :D.

  1. ┏━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┓
  2.    Combining other fashions with Lolita   
  3. ┗━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┛
Jsem absolutní začátečník, takže i kdybych kombinovala s něčím běžným, tak to ještě nemám odvahu sdílet. Zato si myslím, že je lolita skvěle kombinovatelná s módou naší historie.
Netvrdím, že jsem na dějiny oblékání zrovna expert, přesto se považuji za nadšence a s radostí tohoto tématu využiju.

Nezačíná to rokokem, narozdíl od Kamikaze Girls, ale antickým Řeckem. Nedávno jsem narazila na tóga - šaty, ale nic moc si o nich nemyslím, a proto je zmíním jako nutnou kuriozitu. 

Zato tenhle coord je naprosto úžasně alžbětínský, především díky tomu velkému polookruží, která má slečna za krkem. Navíc úžasně využívá bílou, jednu z nejčastějších barev panenské královny, a spoustu detailů. To je baroko, spíše rané, přesto úžasné. 
Mrzí, mě že neznám autora fotky ani modelku, ale pokud na ně narazím, určitě přidám odkaz.


Později, v 80. letech 16. století vznikly Spojené provincie nizozemské. Narozdíl od Anglie a dalších zemí se zde preferovala cudnost a skromnost. Kromě toho se nosily spíše tmavé, jednodušší šaty, které si mohl dovolit každý, aby se setřely rozdíly mezi chudými a bohatými. Přesto byste si je nespletly, a to díky kvalitě materiálů. Navíc, ne každý se tím řídil. 
Krásně to zdůraznil Rembrandt van Rijn, jeden z mých nejoblíbenějších umělců. Jeho práce se datují ze 20. do 60. let 16. století, čili stále ještě baroko.

Source

Obří límce a okruží byly stále v módě, moc se mi to líbí s gotickým stylem.
A na řadě je rokoko!

Source

Tento design je nejspíš inspirován Boucherovým slavným dílem. Lolita se vždy hlásila k rokoku. Tenkrát se lidi, především bohatí, chtěli taky trochu bavit a prožívat svůj čas na Zemi nějak příjemně, což k lolitě nádherně pasuje. 
Kromě toho sdílí hromadu rysů. Je zvláštní jak se navzájem rokoko a lolita móda podobají, když si vezmeme rozdíly v siluetě. Lolita je kulatá a objemná do všem stran, rokokokní róby především do boků.

Source

Hrozně se mi líbí vyčesané vlasy s velkými, zdobnými klobouky. Vlastně mi to připomíná gyaru :D.

Source

Jednou bych chtěla získat skutečně rokokní OP, jako Princess Rococo OP nebo Mille-feuille Royal pour la Princesse OP.
Povšimněte si, kolikrát padlo slovo princezna. Hime lolita mi přijde jako OTT pro lidi, kteří mají radši classic lolitu. Velmi se mi líbí v podání Miuko z blogu Ajisai.

Empír přinesl zvýšený pas. Nic pro mě, ale vy si to klidně užívejte.


Devatenácté století je pro mě z většiny neatraktivní. Mám radši baroko a gotiku, ale to jste si už asi všimli. Je to tak i s oblečením, proto to vynechám, ale byla bych netvor, kdybych nezmínila popularitu bonetů. 

Naopak zbožňuji secesi a edwardiánskou módu, přínosy přelomu 19. a 20. století. Na tuhle notu v poslední době často hraje Innocent World.

Z oficiálních stánek IW

Přeskočím další čtyři dekády a vrhnu se na padesátky. Ach ano, nostalgie, ideální Amerika. Skvělá doba. Mimo Sovetský svaz. A válkou postižené oblasti. 
Ale třeba v takové Pomádě bych žít chtěla, hlavně při pohledu na stylizované outfity. O New Looku jsem se zmiňovala, ale v lolitě preferuji idealizovanou představu 50. let. 


V poslední době jsem taky viděla hromadu experimentů s dalšími dekádami 20. století, ale tohle se mi líbí nejvíc.

Děkuji za přečtení, nebojte se upozornit chyby a nelogično! Nazdar!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Léto umělcovo

V červenci jsem měla svoje westernové období a měla jsem pocit, že jasné barvy amerického západu nejlépe vystihnou fixy. Přestože mi vždycky...