neděle 10. dubna 2022

Lolita 52 Challenge; 11th week

Mám plno zájmů které přímo nebo nepřímo souvisí s Ostravou a historií, a jeden z nich je architektura. Zbožňuju krásné stavby a je mi do breku z funkcionalismu, takže tady máte nálož budov a míst, ve kterých si člověk vybuduje skvělou atmosféru. 

  1. ┏━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┓
  2.  Best places to wear lolita
  3. ┗━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┛

1. Vítkovice
Začínám industriálním královstvím protože mi přijde krásně jedinečné. Nehodí se jen ke steampunku, ale i k dalším stylům, jelikož dobře kontrastuje s lolitou, která je všechno jen ne strohá, rovná a funkční. Děda tam pracoval, což je pro mě milý rodinný bonus :D.
Nyní zde můžete narazit na ateliéry, galerii a pár kaváren, navíc se zde pořádají i koncerty a festivaly.


2. Versailles
Já vím, revoluční, ale nemohla jsem to vynechat. Ať už chcete super classic fotku ze Zrcadlového sálu, sweet z francouzského parku, a nebo záběr na fontánu s žábo-lidmi, kapry a želvami (těmi kamennými), je tohle místo pro vás. Ovšem, jen pokud máte náhodou cestu Francií, což bude nejspíš menšina populace. 


3. Sainte Chapelle v Paříži
Ach ano, má nejmilejší budova z mého nejmilejšího slohu. (Co se Francie týče.) Exteriér může být strožší, než některé z jiných gotických staveb, v tom však spočívá jeho kouzlo a mírná nadčasovost. V interiéru se pak na ničem nešetřilo a není snad krásnější místo, kde na vás dýchne historie. 
(Tedy, ano, například takový dóm v Kolínu nad Rýnem, ale historie střední Evropy mě občas silně deprimuje.)
Vitrážové šaty a sukně nikde nevyniknou lépe, než právě v domovu barevných sklíček, ale to platí pro veškerou gotiku. Vlastně bych se v lolitě vydala do kterékoli gotické kaple a určitě bych nelitovala výsledku.


4. Kuks
Barokní perla naší krásné země je skvělý výlet v pohorkách i v tea parties. Má docela vtipnou historii, jsou to vlastně takové lázně bez zdravé vody, přesně na tom chtěl totiž hrabě Špork vydělat. Navíc se zde nachází sochy neřestí a ctností Matyáše Brauna, což znamená spousta muziky za málo peněz.


5. Kterékoli divadlo
A samozřejmě bych nebyla schopná vás opustit bez kulturní vložky. Na historických kouscích, nebo na avantgardní tvorbě, egl móda krásně vynikne. Nejspíše bych doporučila i půlnoční promítání Rocky Horror Picture Show, tím se však naše země honosit nemůže, proto to tady radši utnu.

Tak zatím a užijte si další týden! 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Léto umělcovo

V červenci jsem měla svoje westernové období a měla jsem pocit, že jasné barvy amerického západu nejlépe vystihnou fixy. Přestože mi vždycky...