sobota 22. ledna 2022

Lolita 52 Challenge; 2nd Week

Druhá otázka mě upřímně potěšila, proto se vrhnu na odpovědi k šestému dotazu

  1. ┏━━━━━━━━━━━━━━━┓
  2. My favorite brand 
  3. ┗━━━━━━━━━━━━━━━┛

Jeden z mých raných příspěvků byl o printech od značky Metamorphose temps de fille, což je něco jako Elton John klasického brandu. Ať už se snaží říct cokoliv, dělá to extravagantním způsobem, který mnohým může připadat kýčovitý, možná dokonce divný, s netradičními prvky, které by se daly považovat za nevhodné. 
Jako příklad může posloužit Heart Leopard série z roku 2008, která se vysmála pravidlu žádných zvířecích potisků v lolitě. OP a JSK jsou teprve druhými šaty s tímto zatracovaným motivem, před nimi to byl v roce 2003 Bodyline, ale bez úspěchu, protože jsem nemohla najít žádné fotky.

Osobně zvířecí printy zbožňuju, ale můj vysněný šatník by se dal nazvat Palácem nevkusu, takže bych to nebrala nijak směrodatně. 


Lolibrary

Další fotky jsou z webu Lolita History, který doporučuju navštívit. Jako nováček jsem se tam toho hodně naučila a myslím, že má co nabídnout i krajkovým mazákům :D. 



Old school Meta je pro mě přesně to, k čemu zrovna teď aspiruju. Celkově stále více propadám starému stylu, už se tolik neohlížím na potisky, a vděčím za to právě téhle značce. Mám pocit, že je to možná obyčejnější, ale má to takový až punkový náboj. 
Možná to vypadá kostým, ale co? Vám to je jedno. Vy víte, proč to nosíte a nikdo vás nedonutí, abyste si připadali hloupě.
Mám pocit, že Meta dříve dělala hodně kobercových potisků, což je mé další osobní plus. Když nad tím přemýšlím, není nic co bych na jejich starých kusech nemilovala. 

Ale ani novodobý směr značky mi není cizí. Užívám si jejich zátiší (Dim Light, Wizard´s Herbology, Patissier in the Forest), celopotisky (Gardening Teddy, Camellia series) a především nové nápady. Králíci s jablky? Že to zní suprově? Taky že je!


Lolibrary

Naračně mám ráda, když příběh skončí zhruba tam kde začal. Včera jsem viděla Big Lebowski, takže si možná stále nesu následky, poroto zakončím svou tirádu ódou na to, jak se Meta chytla old school boomu a vydala několik sérií odrážející nejnovější trend. 
Taran, klasické florální kobercovky, dokonce i některé barvy - to vše reflektuje minulost značky, která má dokonce i dnes, ve světě plném Aliexpressu a čínských značek (díky bohu, jen díky tomu se může komunita rozrůstat) své nezpochybnitelné místo. Chcete předpověď? Tam, kde je teď AP s OTT sweet bude brzy BtSSB a Meta.
(Tohle znělo sebevědomě, ale když se to nestane, budeme se alespoň moc zasmát.)

Kromě Mety mám ráda ještě klasickou značku MILK, přijde mi podobné Metamorphose, ale verzatilnější. Mají extravagantní kousky, ale také věci, které bych se nebála vzít si k babičce. Navíc jde o jednu z nejstarších značek (pochází ze 70. let) a já tu historii musím obdivovat.

Na lolitě se mi líbí, že odvádí mou pozornost od skutečných problémů. Jak se mám stresovat nad tím, že v listopadu už se musím hlásit na svou vysněnou školu, doslovu tu jedinou, o kterou mám zájem, když mám před sebou jedinečné šaty za poloviční cenu? Snaha neutratit veškeré peníze je silnější, než strach z akademického (a kariérního) neúspěchu.

Když přišla řeč na film Big Lebowski, uhádnete jeho cinematographera (jak se to dá přeložit do češtiny?)? Je to Roger Deakins, nejen dvorní estét bratrů Coenových, ale taky absolutní legenda ve svém oboru. Snímky jako Čistá duše, Skyfall, Tahle země není pro starý, nebo třeba 1917 - to jsou všechno jeho díla. Dokonce i Blade Runner 2049 podle mě stál alespoň za něco jenom díky Rogerovi.
Oficiální termín je teda kameraman, ale Roger je podle mě víc než to. Víte, po čem teď toužím skoro stejně jako po Gardening Teddy JSK? Po spolupráci Rogera Deakinse a Wese Andersona. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Léto umělcovo

V červenci jsem měla svoje westernové období a měla jsem pocit, že jasné barvy amerického západu nejlépe vystihnou fixy. Přestože mi vždycky...